adowanie strony... prosz czeka!



Jeli strona nie chce si zaadowa kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Nastpny temat
Polskie tory do wymiany
Autor Wiadomo

Pirat
-Usunity-
Go

PostWysany: 21-05-2012, 23:50   Polskie tory do wymiany

Zy stan infrastruktury kolejowej utrudnia prowadzenie w Polsce dziaalnoci przewozowej - uwaaj przewonicy kolejowi. W badaniu przeprowadzonym przez Zwizek Przewonikw Kolejowych wskazano 17 tras, ktre kwalifikuj si do szybkiej naprawy.

S to m.in.: linia 131, czyli tzw. magistrala wglowa - poczenie Grnego lska z Gdyni, linia 137 Katowice-Legnica, umoliwiajca wywz kruszyw z kopalni na Dolnym lsku, linia 273 Wrocaw-Szczecin czca Dolny lsk z portami w Szczecinie i winoujciu, linia 8 Warszawa-Krakw, linia 132 Bytom-Wrocaw, czy linia nr 2 Warszawa-Terespol.

Jak wyjani w poniedziaek dziennikarzom prezes Zwizku Niezalenych Przewonikw Kolejowych Rafa Milczarski, w badaniu uczestniczyo 12 licencjonowanych przewonikw kolejowych - 3 pasaerskich skupiajcych ponad 92 proc. rynku i 9 towarowych, o cznym udziale w rynku wynoszcym 95 proc. Sonda przeprowadzono w grudniu ub.r. i styczniu br.

"Mamy wraenie, e raport, ktry powsta na podstawie tego badania, obiektywnie odzwierciedla opini uytkownikw infrastruktury kolejowej na temat jej stanu" - powiedzia Milczarski. "Ten raport jest te woaniem o to, by chocia przywrci polskim liniom kolejowym parametry, do ktrych zostay zaprojektowane" - doda.

Ankietowani przewonicy wskazali 459 "wskich garde", z czego 72 wskazania odnosiy si do konkretnych punktw na sieci, 274 - wikszych odcinkw, a 113 - do caych linii. cznie przewonicy zgosili zastrzeenia do ponad 11,7 tys. km linii. cznie PKP PLK zarzdza sieci o dugoci ok. 19 tys. km. "To oznacza, e przewonicy nie maj problemw zaledwie z jedn trzeci sieci, a ponad 60 proc. budzi mniejsze lub wiksze zastrzeenia" - powiedzia na spotkaniu z dziennikarzami ekspert rynku transportowego dr Jakub Majewski. "Przewonicy jako problematyczne na og wskazywali te same miejsca i odcinki, co oznacza, e cho na co dzie ze sob konkuruj, to napotykaj na te same bariery w prowadzeniu dziaalnoci" - powiedzia ekspert.

Przewonicy najczciej wskazywali na ograniczenia prdkoci, ograniczenia w przepustowoci linii, ograniczenia dopuszczalnych naciskw na o, ograniczenia dotyczce dopuszczalnej dugoci skadw, czy to, e cz linii nie jest zelektryfikowana.

Jak przyzna Majewski, modernizacje linii s w Polsce prowadzone, ale na og trwaj za dugo i s nieproporcjonalnie drogie w stosunku do efektw. "Modernizacje linii wlok si jeszcze duej ni budowa autostrad" - powiedzia. Przypomnia, e ministerstwo transportu kilkakrotnie proponowao odejcie od kosztownych wielkich projektw modernizacyjnych na rzecz mniejszych inwestycji w rewitalizacj linii, ktre w krtkim czasie przynosz efekty w postaci likwidacji ogranicze prdkoci i skrcenia czasu przejazdu. Zdaniem przewonikw, pomys jest dobry i wart poparcia. Zwracaj jednak uwag, e z punktu widzenia przewonikw towarowych znacznie waniejsze ni podniesienie dopuszczalnej prdkoci na torach jest te zwikszenie przepustowoci i zwikszenie dopuszczalnych naciskw na o. Wwczas kolej mona byoby przewozi wicej adunkw ni obecnie.

Milczarski poinformowa, e raport zosta przekazany do ministerstwa transportu i PKP PLK. Teraz przewonicy zastanawiaj si, czy wysa go Komisji Europejskiej.

Zwizek Niezalenych Przewonikw Kolejowych powsta w 2009 r. To zrzeszenie kolejowych przedsibiorstw transportowych i logistycznych, ktre stawia sobie za cel ochron wolnej konkurencji rynku kolejowych przewozw towarowych, wspieranie jego liberalizacji oraz reprezentowanie interesw niezalenych przewonikw, zwaszcza w relacjach z organami wadzy publicznej.

Do organizacji nale m.in. spki: CTL Logistics, Freightliner PL, Lotos Kolej, Rail Polska.

rdo: Stefczyk.Info
Przejd na d

sebek Pe:Mczyzna
Przyjaciel


Doczy: 15 Lis 2005
Skd: Bytom/okolice

PostWysany: 23-05-2012, 09:14    Odpowiedz z cytatem

Akurat mieszkam przy lini 131 czyli wglwce. Obserwuje pogarszajcy stan torw i coraz mniej skadw towarowych. Jeszcze kilka lat temu stan odcinka Chorzw - Bytom - Tarnowskie Gry, by w miar przyzwoity, pocigi dosy czsto jechay w obu kierunkach. Teraz skady towarowe sa zatrzymywane, mijanki co jaki czas, do tego upychane osobwki midzy towarowymi. Linia na odcinku Chorzw Stary - Miasto tylko z dostpnym 1 torem, a sytuacja na pozostaych odcinkach pewnie doprowadzi do kolejnych zamkni. Tak zaniedbano "wglwke", e teraz koszta odnowienia dobrych parametrw s coraz wysze. Obawiam sie, e dalsze zwlekanie z remontem, to kolejne zwolnienia i ograniczenia. Ruch pasaerski dalekobieny na lskim odcinku wglwki niemal wygas, ruch towarowy zmierza w podobnym kierunku. Jak tak dalej pjdzie, zamkn drugi tor na chorzowskim odcinku(dzi 20-30km/h) i koniec wglwki.
Za dawnych lat wglwka bya w miar dobrze utrzyman tras. Skady pasaerskie leciay 100-120 na wielu odcinkach. Dzi jazda z prdkociami 50-60km/h to czsty widok i chwila radoci, e pocig nie wlecze 30 km/h.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo

sympatyk Pe:Mczyzna
Sponsor


Doczy: 14 Lip 2008

PostWysany: 04-11-2022, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Chemtrails? Nie, chronotrains. Tu sprawdzisz, czy mieszkasz w komunikacyjnej pustce.

Tam, gdzie dostpu do transportu publicznego brak, mwimy o wykluczeniu komunikacyjnym. Zjawisko moe by nie tylko dotkliwe dla pracujcych, ale negatywnie wpywa na gospodark kraju. W Polsce nie brakuje obszarw, w ktrych bez wasnego samochodu krtka podr zajmuje godziny. Pokazuje to specjalna mapa na chronotrains.com. Sprawdzamy, jak to jest w Polsce z komunikacyjn pustk.

Wicej:

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,29105128,chemtrails-nie-ta-mapa-pozwala-sprawdzic-czy-mieszkasz-w.html
Powrt do gry
Zobacz profil autora Wylij prywatn wiadomo
Wywietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie moesz pisa nowych tematw
Nie moesz odpowiada w tematach
Nie moesz zmienia swoich postw
Nie moesz usuwa swoich postw
Nie moesz gosowa w ankietach
Nie moesz zacza plikw na tym forum
Moesz ciga zaczniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl